20 Şubat 2013 Çarşamba

HİNDİ’NİN UZUN YOLCULUĞU


LÜTFEN AŞAĞIDAKİ YAZIYI AŞAĞIDAKİ ŞARKI EŞLİĞİNDE OKUYUNUZ :)))

Hindi hindi, canım hindi, kim verdi sana İngilizce dilinde vatanımın ismini? Neden hem Türkiye “Turkey” hem de sen, caanım hindi, “turkey” olmalıydınız? Yok muydu başka yolu, sana verselerdi başka bir ad, geçilmeseydi dalga böyle bizimle kat kat…

Hindi: -“Bre deli rehber, bilmez misin sen, bana başka ad takmışlardır diğer dillerde. Bilmez misin ben nereden gelip dağılmışımdır dünya mutfaklarına? Tüylerimi yolmaya başlamazdan önce kah noel kah thanksgiving yemekleri için, Orta Amerika’nın kocaman, güzel bir kuşuydum ben… Yukatan yerlileri en az 2000 yıl önce ehlilleştirmişlerdi beni, hoş bir elime geçse o yerliler, ne yapacağımı biliyorum onlara ama hadi neyse… Aztekleri hiç saymıyorum bile, beni o düzenbaz  Tanrı Tezcatlipoca ile neden özdeşleştirdiklerini hiç anlayamamışımdır! ”

Ah hindi, güzel hindi, canım hindi, sen de oldun o obsesif Cenovalı’nın inadının kurbanı. Tutturdu ben Hint Adalarına vardım, ben Hint Adalarına vardım diye, koydular sonra  Karayip Adalarına “East Indies” diye isim… Her daim çıkarını arayan İngilizler geldi sonra, gerisini sen anlat istersen…

Hindi: -“16.yy’da İngiliz oğlu İngiliz denizci William Strickland bizi götürdü ilkin vatanına. Hatta aile armasına bizim ibiğimizi koydu ki bize bu hareket biraz komik gelmişti… Ancak bilirsin, denizcilikte transshipment denen bir mefhum vardır. Sonrasında biz böyle bir ticaret metası haline gelince dağıtımımız Cenova üzerinden yapılmaya başlandı. Cenova’ya East Indies’den geldiğimiz için siz Türkler bize dediniz Hindi ki size Hindistan’ı çağrıştırıyordu… Yeni kıtadan gelen akrabalarım daha sonra İngiliz halkına “Turkey Merchants” diye bilinen “Levant Company” şirketi tarafından ulaştırılıyordu. Bu sebeptendir ki levantenler İngilizce’de “Turkey merchants” (Hindi tüccarları) olarak da anılmaya başlandılar. Türkler getirdiği için de bu yeni kuşun adına halk “Turkey bird” (Türk kuşu) ya da “Turkey cock” (Türk horozu) demeye başladı. Alınacak bir şey yok yani…”

Ah hindi, güzel hindi, canım hindi, nasıl da karizmatiksin, ne de güzel bir hikayen var…!
Hindi: “De get, bak dalga geçme, yolarım!”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder